Beauty Clinic

Rak pęcherza moczowego rokowania – czego możemy się spodziewać?

Problemy ze zdrowiem niestety dotykają coraz większej części naszego społeczeństwa. Niestety szczególnym problemem jest między innymi rozwijający się na całym świecie rak, który staje się swego rodzaju chorobą naszych czasów, gdyż dotyka coraz większego grona ludzi na świecie. Co najgorsze rak staje się chorobą, która dotyka również bardzo wielu naszych narządów. Wśród chorób, które są coraz częściej spotykane znajduje się między innymi rak pęcherza moczowego, z którym przede wszystkim muszą walczyć mężczyźni.

Ryzyko raka pęcherza moczowego
Do grup ryzyka jeśli chodzi o raka pęcherza moczowego trzeba zaliczyć osoby, które palą papierosy. W przypadku takich osób rak ma często złośliwy charakter. Poza tym prawdopodobieństwo wzrasta w przypadku narażenia na działanie czynników chemicznych w miejscu pracy a także przy pojawiających się regularnie stanach zapalnych pęcherza moczowego. Niekiedy rak pęcherza moczowego spowodowany jest również nieprawidłowościami genetycznymi.

Jakie mamy objawy raka pęcherza moczowego?
Do najbardziej popularnych objawów raka na pęcherzu moczowym musimy zaliczyć takie kwestie jak: krwiomocz, częste oddawanie moczu czy pojawiający się w trakcie oddawania moczu ból. Objawem będzie również parcie na mocz przy którym nie dochodzi jednak do jego oddawania. Zatrzymywanie moczu czy bóle miednicy, pachwin a niekiedy również bóle kostne mogą świadczyć, że pojawiają się przerzuty do kości.

Aby zdiagnozować ostatecznie problem przeprowadza się szereg badań, w czasie których kontrolowany jest mocz oraz cały stan pęcherza moczowego. Gdy uda się zdiagnozować problem dochodzi do jego określenia i dokładniejszego zbadania z jakim nowotworem mamy do czynienia. Jeśli chodzi o rak pęcherza moczowego rokowania są przede wszystkim uzależnione od stopnia zaawansowania raka i tego jak bardzo rozwinięty jest nowotwór. W przypadku, gdy mamy raka o niskim stopniu złośliwości oraz niskim stopniu zaawansowania można liczyć na to, że wszystko będzie dobrze rozwiązania i najczęściej rokowania są dobre. Gdy stopień zaawansowania jest na wysokim poziomie niekiedy przeżycie 5 lat jest jedynie na poziomie 20% pacjentów.

Leczenie raka pęcherza moczowego w zależności od rodzaju nowotworu oraz stopnia zaawansowania może być prowadzone w formie interwencji chirurgicznej, chemioterapii bądź też radioterapii. Zawsze decyzje podejmuje się już po profesjonalnym zdiagnozowaniu raka i jego rodzaju oraz stopnia zaawansowania w zależności od tego jakie możliwości działania można podjąć.